Nokian Hakkapeliitta 9 – зимова автогума із спрямованим дизайном протектора, призначена для інтенсивної експлуатації в жорстких умовах зимового періоду. Завдяки подвійній ошиповці забезпечує високу ступінь безпеки на льоду та снігу, обіцяючи власникам легкових автомобілів відмінне зчеплення з «білими» слизькими покриттями, а також ефективність гальмування і стабільність управління. Модель 2017 року.
Шини Nokian Hakkapeliitta 9 – це заміна легендарної моделі Nokian HKPL8, яка свого часу ставала володаркою призових місць і переможницею незалежних зимових випробувань багатьох європейських профільних видань і тестуючих організацій. Крім того, на рахунку зимових шипованих шин Hakkapeliitta восьмого покоління світовий рекорд швидкості, встановлений на вкритій крижаним панциром поверхні Ботнічної затоки. 335,713 км / год – вражаюча швидкість.
Безумовно, при розробці Nokian Hakkapeliitta 9 зазнали змін склад гумової суміші і дизайн протектора попередниці (про що ми поговоримо трохи пізніше), але головною інновацією моделі фінський виробник називає функціональну ошиповку, принцип якої полягає у використанні шипів двох типів. І хоча таким чином іноді шипуются спеціалізовані спортивні автошини, в «цивільних» покришках, запущених в серію, функціональна ошиповка застосовується вперше.
У центральній частині протектора моделі Нокіа Хаккапеліітта 9 розташовуються восьмигранні шипи протиковзання, що відповідають за розгоно-гальмівну динаміку. Їх перпендикулярно орієнтовані твердосплавні вставки дозволяють зимовим автошинами ефективно працювати в поздовжньому напрямку.
Блоки плечових зон спрямованого протектора усіяні шестиграними «сталевими зубами» з трикутною вставкою. Вони покращують зчіпні властивості автошини в поворотах і характеристики керованості на зледенілих дорогах.
Варто відзначити, що у «дев’ятки» було зменшено загальну кількість шипів. Наприклад, в 16-дюймових шинах Nokian HKPL9 їх стало 172 проти 190 у попередниці з таким же посадковим діаметром.
Говорячи про шипи, потрібно згадати і концепцію Eco Stud 9, яка підвищує безпеку на зимових поверхнях і забезпечує м’який контакт з дорожнім полотном. Відбувається це за рахунок наявності зовнішніх фасок у шипів обох типів, що розширюють область контакту, а також гумового подушкового шару під «колючками», який пом’якшує їх негативний вплив на полотно дороги.
При цьому сучасна еко-концепція шипування зменшує знос асфальту і гарантує, що шум, що генерується шипованими шинами Hakkapeliitta 9, буде на комфортному для сприйняття рівні.
V-подібні прорізи в блоках центральній частині протектора виконують роль підсилювачів зчеплення з засніженою поверхнею. У Нокиан їм дали назву Snow Grip Boosters, що точно відображає їх призначення.
При їзді по глибокому снігу на допомогу прийдуть аналогічні по функціоналу Deep Snow Boosters – глибокі і широкі вигнуті прорізи, розташовані ближче до плечових зон шини.
Гумова суміш моделі також відрізняється екологічністю і спрямована на підвищення зчеплення в зимових умовах експлуатації. Новий біоматеріал з промовистою за себе назвою Green ElastoProof, що входить до її складу, забезпечує суміші хорошу еластичність навіть при вкрай низьких температурах, а рапсове масло підвищує міцність на розрив.
Для позашляховиків фінська компанія-виробник випускає шини Nokian Hakkapeliitta 9 SUV.